
Informujemy, że w Centrum Medycznym Ujastek jedną z form konsultacji medycznych są teleporady udzielne przez Lekarzy, Pielęgniarki i Położne Środowiskowe oraz Fizjoterapeutów.
DLA KOGO? Jeśli jesteś zdeklarowanym Pacjentem:
|
JAK TO ZROBIĆ?
Skontaktuj się z Działem Obsługi Pacjenta w wybranej lokalizacji:
CENTRUM MEDYCZNE „UJASTEK”
PORADNIA LEKARSKA „CENTRALNA”
Kraków, ul. Ujastek 3
pon.-pt.: 7:00-18:00
tel.: 12 683 38 44
PORADNIA LEKARSKA „Na Skarpie”
Kraków, os. Na Skarpie 64
pon.-pt.: 7:00-18:00
tel.: 12 293 09 34
PORADNIA LEKARSKA „Złota Jesień”
Kraków, os. Złota Jesień 15B
pon.-pt.: 7:00-18:00
tel.: 12 293 09 36
PORADNIA LEKARSKA „Kurdwanów”
Kraków, ul. Wysłouchów 13
pon.-pt.: 7:00-18:00
tel.: 12 293 09 38
Po przeprowadzonym wywiadzie Pracownik umówi Cię na teleporadę, wizytę albo badanie.
Pracownik Centrum Medycznego powiadomi ponadto:
- o przedziale czasowym planowanego kontaktu telefonicznego z Państwem Lekarza, Pielęgniarki, Położnej lub Fizjoterapeuty w określonym dniu;
- o sposobie przygotowania się do teleporady (konieczne przygotowanie: dowodu tożsamości z numerem PESEL w celu weryfikacji tożsamości, pytań i informacji dla Lekarza, Pielęgniarki lub Położnej, spisu zażywanych leków, ostatnio wykonanych badań laboratoryjnych i obrazowych, kart informacyjnych z pobytów w szpitalu, zapisów własnych pomiarów glukozy, ciśnienia krwi i in.).
Lekarz, Pielęgniarka, Położna lub Fizjoterapeuta w wyznaczonym czasie podejmą trzy próby kontaktu z Państwem, w odstępie nie krótszym niż co 5 minut, w celu udzielenia teleporady. Jeśli próby kontaktu nie powiodą się, teleporada zostanie anulowana. Prosimy wówczas o ponowne zgłoszenie się (telefonicznie lub drogą e-mail) do CMU w celu ustalenia nowego terminu konsultacji.
ZAKRES:
Podczas teleporady Lekarz, Pielęgniarka, Położna lub Fizjoterapeuta w zakresie swoich kompetencji:
- rozpozna problem medyczny;
- zaproponuje odpowiednie postępowanie medyczne;
- zleci niezbędne badania dodatkowe, konsultacje medyczne;
- uzgodni konieczność oraz termin wizyty osobistej;
- lekarz ma możliwość wystawienia potrzebnego skierowania na badania laboratoryjne, poinformuje o miejscach i trybie ich przeprowadzenia,
- lekarz ma możliwość wystawienia e-skierowania do poradni specjalistycznych, szpitala oraz poda (ustnie, sms-em, drogą e-mail) ich kody i wyjaśni sposób ich realizacji https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/eskierowanie (www.pacjent.gov.pl);
Równocześnie przypominamy, że od dnia 08.01.2021 r. wszystkie skierowania będą wystawiane elektronicznie. Oznacza to, że do tego terminu istnieje obowiązek wydawania Pacjentowi również wydrukowanych wersji papierowych e-skierowań, podpisanych przez wystawiających je Lekarzy, a także potrzeba dostarczania podpisanych przez Lekarzy papierowych wersji e-skierowań na świadczenia medyczne realizowane w CMU oraz innych przychodniach lekarskich. Podczas teleporady będziecie Państwo informowani o sposobie bezpiecznego przekazywania niezbędnych do doręczenia dokumentów.
- Lekarz lub uprawniona Pielęgniarka może przepisać leki i podać (ustnie, sms-em lub drogą e-mail) kody e-recept; wyjaśni wówczas sposób ich realizacji https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta/erecepta (pacjent.gov.pl);
- Lekarz może wystawić e-zlecenia na wyroby medyczne i poda (ustnie, sms-em lub drogą e-mail) kody zleceń oraz wyjaśni sposoby ich realizacji https://pacjent.gov.pl/aktualnosci/zlecenia-na-wyroby-medyczne (pacjent.gov.pl);
- Pracownik CMU zachęci do aktywacji Internetowego Konta Pacjenta (IKP) https://pacjent.gov.pl/internetowe-konto-pacjenta (pacjent.gov.pl) - ze względu na możliwości z nim związane - oraz przedstawi sposobność aktywacji IKP w Centrum Medycznym Ujastek;
W razie pytań i wątpliwości prosimy uprzejmie o kontakt z Działem Obsługi Pacjenta Centrum Medycznego Ujastek – telefonicznie: 12 683 38 44, drogą elektroniczną: rejestracja-cm@ujastek.pl lub odpowiednio, telefonicznie lub mailowo, z wybraną Filią CMU.